Kent = Kärlek/Musik = Kärlek?

Jag fick mig en tankeställare förut.
"Kent är kärlek"

Jag har aldrig tänkt riktigt mycket på när folk säger så men visst fan stämmer det.
Kents texter handlar (oftast) om allt vad kärlek är. Känslan när du vaknar upp bredvid någon du älskar (Utan dina andetag?) känslan du har när du blivit lämnad ensam och tycker att det är orättvist (Ensammast i Sverige?) att förklara sin kärlek för någon utan att behöva säga ett ord (En himla massa texter. Just nu hittar jag exempel i Utan dina andetag igen).
Kort sagt så finns det en text för varje stadie i ett kärleksförhållande.

Men är det inte likadant med all musik egentligen?
Glad punk kan ju förmedla känslan när man är nykär och överdrivet glad för att allt känns som att man flyger omkring på moln.
Ledsam blues är väl rätt uppenbart. Med texter som "My baby left me" osv. osv.
Arg rock är känslan när allt går åt helvete men man ändå är lika jävla kär ändå! Eller kanske är det känslan när man är så glad att man vill skrika ut allt?
För man kan ju se på olika musikstilar på olika sätt.
Jag kanske ser blues som ledsamt. Men någon annan ser det som en befrielse ifrån känslor man känner men inte vill kännas vid.

Musik är helt enkelt det absolut lättaste sättet att få ut sina känslor på. Jag vet! Jag spelar alltid musik som speglar mina känslor. Känner jag mig nere blir det alltid kärleksballader och liknande. Känner jag mig förbannad för att nån gjort nåt fel blir det garanterat en låt som spelas (Limp Bizkit - The Thruth) Och får igång mig så pass mycket att hade personen varit i närheten hade jag nog gjort nåt dumt.
Känner jag mig glad lyssnar jag bara på musik som är hög, snabb eller som jag vet att jag ka sjunga med i. Kan jag texten känner jag mig bättre än alla andra. Det kanske är därför jag oftast bara behöver lyssna på en låt 1 gång för att det ska sätta sig om den är bra.
Det är nåt med dina ögon
Som skrämmer mig så



Igår va det meningen att vi skulle se på High School Musical 2. Men istället vart det mestadels ligga på studsmattan och titta på roliga o söta filmer på datorn.
Sen på kvällen åktes det "hem".. Gick på stan med Johanna och Tove i några timmar :L hihi.. Trevligt trevligt =)
Måste göras om.. O Simhallen!! ;)
--;-<@





Du ger mig minnen för livet
Du gör mig säker på mig själv
Du får mig att känna saker jag FAKTISKT aldrig känt förut
Och med dig känner jag mig trygg
För jag älskar ditt leende, ditt hår, ditt sätt att skratta och hur du och jag verkar förstå varandra.




Vad är kärlek mot det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0