Han skapade jorden, Jag tog resten!

En annan dag satt en lärka och sjöng in genom mitt fönster.
Ett annat år hade lärkan pickat på rutan för att få komma in och värma sig.
I en annan värld hade jag släppt in den.

Hade du släppt in mig om det varit vinter?
Öppna fönstret i bara t-shirt och frysa benen, fötterna och tårna av dig.
Öppna fönstret och bli förkyld för att en lärka sjunger utanför.
Du hade inte öppnat det där jävla fönstret va?

Var glad för att du inte utsatte dig för kylan i 3 minuter. Nu får du en evighet av värme din jävla syndare!

Så vad händer i världen då?
En neger som blir president förstör ett helt kortspel för miljoner svenskar.
Finanskrisen tvingar folk att flytta till en mindre lyxkåk istället för slottet på Lidingö.
Att någon faktiskt vill bestämma över sig själv får 300 kvinnor att bli lynchade runt om i världen.
Och att jag vill softa genom livet får en hel släkt att gå i bitar.

När såg du solen senast?
På riktigt alltså. När SÅG du solen senast?
Det är ingen som minns att bakom de där molnen som vi alltid känner över oss flyter en stor boll, större än vi kan ana, omkring och bara värmer oss. 
Fem mil åt fel håll och det hade inte funnits något oss att värma. Men här är vi. Tack vare den där stora bollen. 
Ingen boll, inget liv. Ungefär som för fotbollsspelare och porrskådisar.
 

Men att se solen är ungefär lika lätt som att dunka huvudet i en tegelvägg när man är nykter.
Man klarar inte av det för att man vet hur ont det gör.
Man ser inte solen för man vill inte känna lycka utan olycka. Man vill inte må bra utan att må dåligt.
Den nya trenden är att vara emo. Att må dåligt. Att skada sig själv för att få andras uppmärksamhet så att de kan se till att man mår bra.


FÖR MAN KAN JU INTE SE TILL ATT MÅ BRA PÅ EGEN HAND!
Varför är vi så rädda för att ta hand om oss själva?

Men för att vara snäll.

Jag mår bra och Gud är min farsa.

Kommentarer
Postat av: Emma :)

jag kan inte annat än att hålla med :)

du är sjukt bra på att skriva ner vad du känner patrick :)<3

2009-01-11 @ 00:28:37
URL: http://stillunwritten.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Du är en poet, det är nått som är helt säkert iaf ^^,



2009-01-11 @ 12:33:48
Postat av: emma

du vet att jag håller med föregående talare, det var därför jag ville att du skulle skriva igen :)

2009-01-11 @ 12:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0