En dag i solen

Ok då kör vi. Sammanfattning av dagen:
Vaknar 8:00 av att min telefon fått för sig att det va dags för alarm idag. Somnar om. Elin ringer vid 20 över 10 vilket betyder att jag kan ligga o dra mig i 20 minuter till sen måste det duschas.

Elin kommer vid ca 11:40 o så har vi så jävla roligt som bara vi två kan ha helt enkelt :P
Sådär konstigt roligt som man bara har med ett fåtal personer. Skön känsla :)

Nästa steg i bloggandet, Djupa tankar om livet, kärlek, krig och gudstro:

Jaha ska vi börja med det gamla vanliga då. KÄRLEK.
Det enda som hänt sen senast är väl att jag är ännu mer säker på att jag gör rätt i att sluta söka kärleken samt att DU inte tycker om mig som mer än vän. O känslan just nu är, knappt ens det.
Men men. Jag kom iaf fram till något bra nyligen. tror det va när jag va hög på pizza.

KÄRLEK är det enda som skiljer oss människor ifrån de flesta djuren. Det är kärleken som gör att vi blir omtänksamma, det är kärlek som gör att vi blir rädda och det är kärlek som gör att vi kastar oss ut i livet för att leva det.
Utan kärlek så tror jag inte att många av oss skulle ha någon speciell livslust. Det är ju den som driver oss att arbeta för ett längre liv. Det är kärleken som får oss på fötter när något känns tungt. Men även tvärtom. Det är kärleken som får ner oss så mycket mer än någonting annat. Skorna blir helt plötsligt alldeles för stora och däri ligger vi.

Kärlek är både yin och yang. Kärleken är hatet!



Vad skulle vi skriva om mer nu igen? *bläddrar upp* Just det. KRIG!
Jag vet inte hur det är med er men jag börjar i alla fall bli trött på att höra om alla dessa oskyldiga som dör pga självmordsbombare i Irak och liknande länder. Anledningen till att jag nämner just Irak är ju ganska uppenbar och den stavas U-S-A.
Detta "underbart fria land som kämpar för demokrati i världen" har under Bush tid lyckats få fram mer hat hos människor runt om i världen än vad Irak lyckats med under hela Saddams tid, vilken är betydligt längre då han utnämde sig själv till ledare för evigt. 
Grejen är den att USA gick in för att, som man sa, "hitta kärnvapen" vilket senare ändrades till att "Saddams regim måste störtas" som senare blev "Det är för oroligt för att vi ska våga dra oss ur"
Men vad är det då som skapar oroligheter? Är det inte de AMERIKANSK LEDDA trupperna? För det är i alla fall den uppfattning jag har fått.
Nej jag tror att anledningen till att man stannar kvar är en helt annan. man vet inte hur man ska synas i världen annars. Vem skulle brytt sig om USA om det inte var för deras styrkor som hjälpt (i de flesta fall) till i oroliga områden?
Visst NHL, Hollywood, oj här tog det slut. För ärligt talat, jag kan inte komma på mer som USA gjort värt att nämnas när man jämför länder i Världen. 
Och då finns det ändå motsvarigheter som med lite uppmärksamhet skulle kunna bli minst lika stora. Våran egna Elitserie, Indiens Bollywood. ja listan kan göras lång. Saken är den att respekten för USA har varit och är fortfarande alldeles för stor. Men nu börjar det stora landet i väst (vilket känns konstigt om man bor i kina va?) att dala på kändishimlen.
Nu börjar vi inse att USA är bara där för att de vill synas så otroligt mycket. Det kommer gå åt helvete med det förlovade landet.

Nu va det dags för GUDSTRO.
En liten kort notis bara ifrån förra blogginlägget. Jag tror inte på liv efter döden. Men jag tror på död efter livet.


Ja det var väl allt vad LIVET hade att bjuda på ikväll.
Kom tillbaks för mer :)
Puss och Adjö


Kommentarer
Postat av: A.P.

USA gick in för oljan, old news.
Om de i nuläget stack hux flux sådär på en helg skulle det inte göra situationen bättre för befolkningen.

USA får gärna vara världspolis för mig, även om jag gärna ser en lite mer eftertänksam och ansvarstagande sådan.

För om USA (som vissa presidentkandidater proklamerar) skulle ta ett steg tillbaka på världscenen... vem skulle ta ett steg fram och stärka sina egna intressen?

Putinland? Kina? ... plötsligt känns USA som godheten och förnuftets högborg.

2008-03-27 @ 01:32:37
Postat av: Författaren

Du har så rätt så A.P.
Det jag skriver här är egentligen bara lite tankar kring alltsammans. inget djupgående alls egentligen utan bara ett sätt att få ut lite småtrevlig information om vad som rör sig i mitt huvud.

2008-03-27 @ 01:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0