Ge mig en kur eller skicka en vårdare!

Det spelar ingen roll hur du ser ut, det spelar ingen roll vad du tänker o gör

Intressant diskussion med Lovi idag om fiskar och diverse annat.
Men för att återgå till fiskarna.

Är det någon mer än jag som tänkt på hur skönt det vore att vara en fisk?
Ena sekunden är man i ena kanten av akvariet.
Andra sekunden är man i... ena kanten av akvariet.
Nästa sekund är man i... ena kanten av akvariet.

Att glömma bort allt på 3 sekunder måste vara det absolut bästa som skulle kunna hända. Det mest viktiga minns man ju såklart. Hur man simmar, äter och gör sig av med avföring.
Men alla skönhetsideal försvinner direkt. Eller?
Parar sig fiskar med den snyggaste fisken?
Jo visst fan gör de ju det!
För det är den fisk som har bäst förmåga att skaffa mat eller skydda sig ifrån att bli mat som får para sig. Den andra fisken blir lämnad ensam och släktträdet dör ut med honom eller henne. För evigt.

Jag menar ingenting illa med det här nu men vad fan är det med allt folk och deras tjat om hur 2009 ska bli?
Det har gått 12 hela dagar sen 2009 startade och snart är den 13:e dagen över. Men inte blir det någon skillnad. Det enda man hör något om är hur alla ska förändra sig. Hur alla ska bli så mycket nyttigare och ordentligare.

Tänk efter riktigt ordentligt på vad du lovade dig själv i början av år 2008.
Visst fan va det att bli nyttigare, att träna mer eller att skita i vad alla andra tyckte och att bara leva ditt liv för dig.
hur gick det sen i slutet av 2008?
Visst ja. Du hade helt glömt bort allt du lovade dig själv i början av året. Precis som du kommer att göra i år.
Det enda som verkligen kan få dig att ändra dig är att sätta igång redan nu, DIREKT!
För annars kommer det aldrig bli en vana och du kommer att bli samma person i slutet av 2009 som du var i slutet av 2008.



Jag satsar i alla fall på att fortsätta låta livet ta mig dit det vill.
Låta livet ta mig framåt tills döden knackar på.
Först då ska jag lova mig en sak.
Först det år jag vet att jag har cancer, aids, lunginflamation och har fyllt 90 ska jag ge er alla ett nyårslöfte.
FÖRST DÅ ska jag lova alla att jag ska dö. Inte tidigare och inte senare. Det året tar jag farväl!


Minst en gång om natten tänker jag på döden.
En gång om natten hatar jag livet!
En gång per natt vill jag inget annat än veta varför jag är här.

En gång per natt gör jag allt för att glömma mig själv.

Kommentarer
Postat av: Lovi / Ronja rövardotter

haha jaa du sikka diskussioner man kan ha om fiskar! :L men jag kan hålla med om att ibland skulle man hellre vilja vara en fisk i det där äckliga akvariumet!

2009-01-14 @ 19:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0